کاربر گرامی  خوش آمدید ... 

پروژه کارآفرینی تولید مبلمان

صنایع
نامشخص
110
word
1 MB
3040
قیمت: ۱۱,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآفرینی تولید مبلمان

    پیشگفتار:

    اکثر مردم کار آفرینی را مترادف با واژه اشتغال و کار یابی می دانند در حالی که کارآفرینی مدیریت و رهبری است که رشد، تغییرو تحول دارد.

    بنا به تعریف واژه نامه دانشگاهی و بستر: کار آفرین کسی است که متعهد می شود مخاطره یک فعالیت اقتصادی را سازماندهی، اداره و تقبل کند. ریچارد کانتیلون2 به سه عنصر در خصوص فعالیت کار آفرینان اشاره نموده اول آنکه آنها در یک محیط همراه با عدم تقعیت فعالیت می کنند. دوم آنکه آنها در خصوص نداشتن توانایی زیاد برای فعالیت اقتصادی، با فساد و تباهی خاص مواجه می شوند و سوم اینکه آنها سرمایه اولیه را خودشان فراهم می آورند. جان استوارت میل کارکرد و عمل کارآفرینی را شامل هدایت، نظارت، کنترل و مخاطره پذیری معرفی کرده و بر طبق نظرشومپیتر کارآفرین نیروی محرک اصلی در توسعه اقتصادی است. وی مشخصه  کار آفرین را نوآوری می داند و کار یک کارآفرین را تخریب خلاق تعریف می کند او اشاره می کند که تعادل پویا از طریق نوآوری و کارآفرینی ایجاد می گردد و این دو مشخصه اقتصاد سالم هستند. به نظر کرزند کارآفرینی یعنی آگاهی از فرصتهای سود آور و کشف نشده است. در مجموع با بررسی نظرات مختلف می توان تعاریف زیر را برای کارآفرینی ارائه نمود:

    کار آفرینان در واقع ارزشها را تغییر می دهند و ماهیت آنها را دچار تغییر می کنند.

    کارآفرینان یک ویژگی مشترک دارند و آن این است که مخاطره پذیرند البته مخاطره ای که لازمه هر فعالیت اقتصادی  بودن آن است. کسانی که بتوانند به درستی تصمیم گیری نمایند، می توانند کارآفرین باشند و مانند کارآفرین رفتار کنند.

    کارآفرین تغییر را مقوله ای بهنجار و سالم می انگارد. ولی تغییر را مطرح نمی سازد بلکه همواره دنبال تغییر است و به آنها پاسخ می دهد و فرصتها را شناسایی می کند.

    کارآفرینی همانا به کاربردن مفاهیم و فنون مدیریتی، استاندارد سازی محصول، بکارگیری ابزارها و فرآیندهای طراحی و بنا نهادن کار بر پایه آموزش و تحلیل کار انجام شده است.

    کارآفرینی یک رفتار است و نه یک صفت خاص در شخصیت افراد

    کارآفرینی بر پایه نظریه اقتصاد در جامعه استوار است.

    به عبارت دیگر کارآفرین ایده ها را یافته و آن را تبدیل به فرصتی اقتصادی می کند. در فضای کسب و کار فرصت جدیدی است که قابلیت تجاری شدن دارد. آگاهی از محیط بازار و نیازهای مشتری و نگرش کارآفرین او را در یافتن فرصت و پرداختن به آن یاری می دهد. پس کارآفرین یک طرح تجاری می نویسد که در آن مسائلی چون بازار محصول یا خدمت، مسائل حقوقی و قانونی شرکت، تآمین سرمایه و رشد و سازماندهی و مدیریت کسب و کار را بررسی می نماید.

     

    مقدمه:

    کیفیت هنری و استحکام مبلمان ایرانی از کالاهای خارجی بیشتر است.

    مبلمان داخلی هرچندبا روش‌های سنتی‌تولید می‌شود، اما هنوز در دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

    زیبایی و استحکام را از ویژگی‌های منحصر بفرد مبلمان داخلی کشور ذکر کرده و گفته می شود که  امروزه با دستیابی به بازارهای جهانی می‌توان خلاقیت و ذوق هنری تولید مبلمان در کنار استحکام آن به معرض نمایش گذاشت.

    هر چند مبلمان خارجی با تکنولوژی روز دنیا تولید می‌شود اما تولیدات داخلی ایران از لحاظ هنری از رتبه بالایی در جهان برخوردار است.

    تولیدات مبلمان داخلی دارای گارانتی و خدمات پس از فروش است.

    حدود ‪ ۸۰درصد واحدهای تولیدی مبلمان از روش‌های سنتی در تولید استفاده می‌کنند.

    مواد اولیه بی‌کیفیت و گران از جمله مشکلات واحدهای تولیدی مبلمان است.

    هم‌اکنون ‪ ۵۱هزار واحد تولیدی مبلمان در ایران فعالیت دارد، افزود: مبلمان داخلی که با مواد اولیه گران، نیروی کار و روش سنتی تولید می‌شود، در کنار کالاهای خارجی قرار دارد که با ماشین‌آلات خارجی و با هزینه‌های تولید پایین‌تر تولید شده است.

    امروزه ارزش تولیدات انواع مبلمان چوبی جهان در سال ‪ ۲۰۰۶به رقم ‪ ۲۰۰میلیارد دلار و ارزش تولیدات انواع مبلمان غیرچوبی در همین سال به رقم ‪ ۵۰میلیارد دلار رسیده است که جمع ارزش تولید جهانی انواع مبلمان در سال ‪ ۲۰۰۶رقم ‪۲۵۰ میلیارد دلار می‌باشد.

    در این حال رشد ‪ ۳۶درصدی ارزش مبادلات تجاری مبلمان در جهان در تولید ‪۱۰ساله گذشته که حدود ده درصد بیشتر از میانگین رشد سالانه ارزش تجارت جهانی است، صنعت مبلمان را به جایگاه بزرگترین شاخه از صنایع سبک در دنیا ارتقا داده است.

    این در حالی است که درآمد کشور ایران در ‪ ۱۰ماهه گذشته سال ‪ ۸۵از صادرات مبلمان تنها ‪ ۲۴میلیون و ‪ ۱۲۵هزار دلار بوده است.

    بیش از ‪ ۷۵درصد ازدرآمد جهانی ‪ ۲۵۰میلیارد دلاری سالانه صنعت مبلمان متعلق به هفت کشور آمریکا،چین، ایتالیا، فرانسه،آلمان، ژاپن و کانادا است.

    در این خصوص در عرصه جدید اقتصاد ایران، آینده از آن اصنافی است که قدرتمندترین تشکل‌ها و متناسب‌ترین پیوند را در میان تشکل‌های خود دارند.

    کشورهای فرانسه، آلمان، بلژیک، ایتالیا، اسپانیا، تایوان، ژاپن، چین، انگلستان، ترکیه، مالزی، آمریکا و اتریش در زمینه تولید مبل فعال هستند.

    یکی ازمشکلات عمده صنعت مبلمان کشور واردات رنگ و پارچه با قیمت گران از کشورهای ترکیه، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه است زیرا کیفیت رنگ و پارچه‌های تولید داخلی چندان مرغوب نیست. متاسفانه تنها در زمینه تولید مبلمان مدرن ضعف داریم و بیشتر مبلمان وارداتی از این نوع است. واردات انواع مواد اولیه از جمله نئوپان، ورق‌های ‪ ،MDFپارچه‌های روکش، رنگ و یراق‌آلات سبب افزایش قیمت تمام شده مبل تولید داخلی می‌شود.

    متاسفانه با توجه به تخصصی بودن صنعت مبلمان در همه زمینه‌های تولید، خرید و فروش بیشتر افراد شاغل در این بخش های تجربه و اطلاعات لازم در این زمینه را ندارند.

     

    فصل اول:

    کلیات و سوابق

    1-1- مشخصات متقاضیان طرح

    2-1-معرفی اجمالی پروژه

    3-1-معرفی محصول

    4-1-سوابق تولید

    5-1-کاربرد محصول

    6-1-مصرف کنندگان   

    7-1- بازار خرید و فروش

     

    1-1- مشخصات متقاضیان طرح:

    جدول (1-1) مشخصات متقاضیان طرح

     

    استان:یزد شهرستان: یزد  بخش:مرکزی  روستا:

     

    مشخصات متقاضیان:

    الف:حقیقی

     

    ردیف نام ونام خانوادگی نام پدر شماره شناسنامه تحصیلات تجربه
    1          
    2          

     

    ب:حقوقی

     

    نام شرکت نوع شرکت شماره ثبت محل ثبت تاریخ ثبت
             

     

    1- معرفی اجمالی پروژه:

    این پروژه در زمینی به مساحت 2100 متر مربع در شهرک صنعتی یزد قابل اجرا می باشد. سرمایه کل این طرح 2719650000 ریال که از این میان سرمایه ثابت 2526090000 ریال و سرمایه در گردش 193560000 ریال می باشد.

    برخی از هزینه های این طرح عبارتند از:

    370000000

    هزینه مواد اولیه وبسته بندی

    681056000

    هزینه حقوق ودستمزد

    280082000

    هزینه انرژی(آب- برق- سوخت)

    87700000

    هزینه تعمیرونگهداری

    70941900

    هزینه پیش بینی نشده تولید

    14897799

    هزینه اداری وفروش

    5052180

    هزینه بیمه واحد تولیدی

    138500000

    هزینه استهلاک

    29979124

    هزینه استهلاک قبل از بهره برداری

     

    3-1-معرفی محصول :

    تولید انواع مبل های خانگی، به کار برده شده در شرکت ها و غیره

    4-1-سوابق تولید:

    مبلمان کلاسیک در فرانسه به دوره های زیر تقسیم می شود:

    1-قرن 14 و 15

    2- قرن 16 ( رنسانس)

    3-1610 تا 1643 لویی 13

    4- 1643 تا 1715 لویی 14

    5- 1715 تا 1744 لویی 15

    6- 1744 تا 1793 لویی 16

    7-1795 تا 1804

    8- 1804 تا 1815

    یک تقسیم بندی کلی دیگر هم وجود دارد که شامل :

    1- گوتیک

    2-رنسانس ( لویی 13 )

    3-باروک ( لویی 14 )

    4-روکوکو ( لویی 15 )

    5-دوره بازگشت ( لویی 16 ) ( نئو کلاسیسم )

    6-مدرن ( شامل دوره های آرت نووا و آرت دکو می باشد )

    7-روستیک ( روستایی ) لویی سیزدهم

    در این سبک که از ایتالیا آغاز و در فرانسه به اوج خود می رسد ، بیشتر از چوب بلوط و گردو استفاده می شود .

    در این سبک از الگو های ساده هندسی و گاه برجسته استفاده می شود .

    لویی چهاردهم :

    در زمان لویی چهاردهم سبک باروک به اوج خود میرسد . این سبک باشکوه و سلطنتی است و تلاش میکند تا قدرت لویی چهاردهم را بیان کند . سه ویژگی خاص این دوره عبارت است از :

    قرینگی استفاده از چوب های طلایی رنگ و همچنین پیروی از سبک روم باستان

    لویی پانزدهم

    فرزند لویی چهاردهم بود وی خیلی زود و در سن پنج سالگی به تخت سلطنت نشست . تغییرات در ساختار جامعه در این دوره بسیار به چشم می خورد . از این دوره به بعد افول در تجمل گرایی ( مختص پادشا هان فرانسه ) به چشم می خورد .

    * نئو کلاسیسم به چندین دوره تقسیم میشود : 1- لویی 16 2- هپل وایت 3- شراتون

     4- رجنسی 5- سبک امپراطوری

    قصر های با شکوه کم کم تجمل خود را از دست می دهد و جای خود را به قصر های کوچک تر می دهد و در واقع از همین دوره ها بود که مردم مطالبات آزادی و زندگی مانند نجبا و ثروتمندان را خواستار شدند . این بدان معنا بود که از تجملات کوچکتر شود در واقع این تجملات شکل خود را حفظ کردند اما در آنها بیشتر از تناسبات مردانه ( ظرافت کمتر ) استفاده می شد .

    خصوصیت اصلی مبلمان دوره لویی پانزدهم در واقع استفاده از منحنی در کارها بود . این امر در واقع از زمان لویی چهردهم آغاز شده بود .استفاده از خطوط مورب و راست . نما و کناره های کابینت ها همگی دارای انحنا بودند و کار دستی زیادی برای ساحت آنها به کار برده می شد . در این دوره بیشتر منحنی در بالای کار ها دیده می شد. چوب هایی که بیشتر در این دوره استفاده می شد شامل :

    شمشاد

    ماهون

    گردو

    انجیر مصری

    آبنوس و ...

    لویی شانزدهم

    در این دوره یک بازگشت به سبک یونانی – رومی شکل می گیرد.

    بسیاری از فرمها در این دوره مشمول تغییر شدند و بیشتر این تغییر هم بوسیله ماری آنتوانت ( ملکه اطریشی تبار ) ایجاد شد که فرمهای ساده تر و جدید و مجلل را می پسندید . همین امر سبب خلق سبک این دوره گردید . در مقایسه با سبک های انگلیسی هم دوره با سبک لویی 16 باید گفت که این سبک همچنان پر تجمل بود اما کمی ساده تر .

    مشخصه اصلی مبلمان در این دوره استفاده از نما های صاف و خطوط راست و همچنین تعریفی جدید از جزئیات تزیین بر روی مبلمان قالب های کوچک و همچنین حکاکی کمتر بر روی مبلمان در این دوره دیده می شود . الوار های به کار رفته در این دوره همان الوارهای دوره گذشته بودند.

    در مجموع در آن دوره مبلمان یک صنعت اشرافی بود . به مجموع این دوره سبک فرانسوی می گویند.

    کلاسیک انگلستان

    در اینجا لازم است این نکته را یاد آور شوم که کشورهای دیگر اروپا نیز سهم بسزایی در مبلمان کلاسیک داشتند . این کشورها شامل ایتالیا ، آلمان و اطریش هستند . اما در اینجا به دلیل کمی مجال به کلاسیک انگلستان می پردازیم .

    دوره های مبلمان انگلیس به شرح ذیل است :

    1- دوره تحول ( گوتیک )

    سراسر تاریخ مبلمان کلاسیک در واقع شامل تغییرات است و این تغیرات همگی مشمول تغیرات تاریخی و محیطی هستند که

    1660 می تواند شامل موارد ذیل باشد :

    محدودیت دانسته ها

    محدودیت ابزار

    دسترسی به چوب های محلی

    عوامل اقتصادی

    جنگ و صلح در منطقه

    و عوامل دیگر

    در انگلستان درختان بلوط و راش به عنوان درختان محلی به وفور وجود داشت اما به سبب پیشروی در قلمرو های دیگر شاهد گستردگی درختان هم هستیم

    بلوط سالهای 1500 تا 1600

    گردو سالهای 1660 تا 1723

    ماهون سالهای 1715

    خشب ( نوعی درخت با چوب زرد ) سالهای 1765

    تا سال 1500 میلادی ( دوره گوتیک ) بیشتر تعالیم هنرمندان زیر نظر کلیسا بود . بنابر این ، تزئینات مبلمان گوتیک بیشتر از تزئینات کلیسای گوتیک تبعیت می کند .

    درودگر ، آهنگر و خراط در ساخت یک مبلمان شرکت داشتند که شامل میز ، عسلی ، صندوق و حتی تابوت می شد این سبک در دوره هنری 5 دچار تحول شد.

    سبک الیزابت ( 1558 تا 1653)

    رنسانس از همین دوره وارد انگلستان می شود . چوب بلوط هنوز بیشترین استفاده را در مبلمان داشت . پایه های مبلها در این دوره به شکل پیازی بود و در قسمتهای بالایی به شکل منحنی در بالای تختها نیز تزیینات بسیاری به چشم می خورد .استفاده از فلزات در نمای بوفه ها و گنجه ها دیده میشد تخت خوابها بسیار بزرگ ساخته میشد با سایبانی مجلل در بالا سر آن
    سبک ژاکوبین ( جیمز اول و دوم ) 1603 تا 1660

    چوب بلوط در این دوره هنوز خمیر مایه اصلی مبلمان بود . در این دوره بیشتر سبک های دوره الیزابت حفظ شد . اما پیرایه و تزیینات کمتر شد .

    تغییرات در مد مخصوصا در لباسهای خانمها باعث شد تا صندلی ها بدون دسته شوند و تقریبا جزء اثاثیه عمومی شود . صندوقچه کم کم به فراموشی سپرده شد و جای خود را به دراور داد.

     

     

  • فهرست و منابع پروژه کارآفرینی تولید مبلمان

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    منابع و مآخذ:

    1- استفاده ازنظرات کارشناسی جناب آقای مهندس وزیریان  

    2- استفاده ازمنابع کتابخانه مرکزآموزش عالی فنی شهید صدوقی یزد

    3- استفاده از سایت های اینترنتی

    4-WWW.KARAFARINI.COM  

    5- استفاده از اطلاعات بدست آمده از وزارت کار

    6- استفاده از اطلاعات بدست آمده از سایت استاندارد ایران

    7- استفاده از اطلاعات بدست آمده از کارگاه های مبل 

    .

طرح توجیهی پروژه کارآفرینی تولید مبلمان, طرح کارآفرینی پروژه کارآفرینی تولید مبلمان, طرح توجیهی پروژه کارآفرینی تولید مبلمان, پروژه کارآفرینی پروژه کارآفرینی تولید مبلمان, نمونه طرح کسب و کار پروژه کارآفرینی تولید مبلمان, Business plan با موضوع پروژه کارآفرینی تولید مبلمان

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان محصول